Saje-saje

Saturday, December 03, 2005

Entah apa sibuk....

Semalam ingat boleh relax sbb hubby outstation tp rupanya lg byk atur cara nya. Lepas anak ke sekolah, goreng beehoon utk coffee morning bsama teman2 dr indonesia. Lokasi nya di rumah Ruslan. Aduh...cantiknya rumahnya...kreatif. Ada acara belajar masak kek cranberry oleh Iin serta papaya salad oleh Nita. Waduh...kok mereka ini pande segala...

Dari sana terus ke sekolah anak2 membantu Sam dgn kerja psgnya. Kemudian menonton konsert krismas dari elementary student. Ambik Qistina dan tunggu Sabrina habis dari Brownies Girls Scoutnya. Hari sudah gelap dan hujan mulai turun, berjalanlah kami bertiga ke bus-stop tapi dijumpai Sam terus dihantarnya pulang. Terima kasih sam, selalu membantu tanpa sempat ku membalas apa2.

Anak2 cuma mahu mushroom soup dan roti utk dinner. Panggil Nurul utk tidur di rumah. Esoknya jam 5.40am sudah keluar ke Tsukiji Market di Tokyo. Ku fikir mahu bawa anak2 bersama tapi Nurul bersetuju utk menjaga mereka. Jadi di tinggalkan dgn penuh doa kerana ini pertama kali ditinggalkan tanpa papanya.

Belum jam 6 sudah tiba di Ischikawacho Eki. Ambik train yg pertama ke Shimbashi bersama2 Grace,Ruslan,Iin dan Fitrah. Dari sana ambik bas dr kaunter 1 dr apa ke nama entrancenya tah ke tsukiji. Tambang bas 200 yen. Berhenti betul di dalam. Sugoi....very happenning. Sibuk sekali. Besar tp sempit dan bermacam-macam barang ada selain ikan. Ikannya segar2 dan besar2...eeii geramnya rasa macam nak beli je semua. Berbeda dari Nambu market di Yokohama yg hanya untuk wholesaler.

Berhenti makan tempura disitu..oishiii...Nasib cepat kerana lepas tu barisannya fuh.. penuh semua tempat makannya. Berjalan terus ke kedai2 diluar.Ada yg membeli pinggan2 juga. Aku hy memerhati kerana tak terlarat lagi nak membeli. Tunggu di luar pulak kesejukkan betul rasa mcm nak beku. Maklum musim sejuk dah tiba tp lupa pulak bw glove. Balik o.. balik...Dari stesen Grace menumpangkan balik, terima kasih..

Kesian2 anak yg ditinggalkan tp takpe mama bawa balik jajan. Kesian mereka kerana ditinggalkan sebelum pembantu filipin tiba. Kalau ku tahu tak ku tinggalkan...apa nak buat....benda dah jadi. Papanya pasti marah denganku... Sori lain kali mama tak tinggalkan lagi...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home