Saje-saje

Tuesday, August 01, 2006

spesel.....

Semalam bangun pagi rasa macam nak demam... lepas sidia ke ofis dan kita pun dah siap sedia makan pagi dan siapkan lunch utk anak2... ambik ubat dan tidur... habislah plan nak mengemas brg... masa nilah harap sgt org sediakan makan utk malam ni... dah namanya merantau rasa sendirilah nak harap sapa lagi.... sakit ke apa ke kenalah buat sendiri... terfikirlak hmmm... rupanya bersendirian aku kat tempat orang ni... takkanlah aku nak pi minta tolong dgn mak kawan2 sekolah tu sbb selama ni dah minta tolong dlm kehidupan seharian jadi cukup2lah tu..... lagipun summer holiday sapa ada... dulu bila depa tau aku demam depa beli groceries utk aku dan hantar anak aku sekolahlah dan ambik diaorg dari sekolah dan depa really care sbb depa biasa merantau jadi kawan2lah jadi tempat minta tolong dan menolong bukannya nak berlagak sapa lagi lebih... jadi tak heran aku willing to spend more time with them tapi aku pun memang tak minta, depa tu yg beria2 nak tolong sbb aku tak mahulah nak menyusahkan org sbb ia akan jadi hutang, hutang budi kena balas budi bukan boleh balas dgn duit ringgit ....

Dah sudah tak payah nak kesian2 sendiri... capai periuk masak nasi beriani, ayam masak merah, beriani udang, jelatah dan sambal belacan... emmmm... puas hati sungguh dapat makan spesel ni.... sidia balik terkejut... eikk... kata demam????

0 Comments:

Post a Comment

<< Home