Saje-saje

Wednesday, March 01, 2006

Flea market di Machida

Di sini sentiasa ada pasaran utk barang2 terpakai dan juga antik yg di panggil flea market dan antik market atau nomi no ichi dan kotto ichi. Biasanya di adakan di shrine2 dan kadang2 kalau ada yg besar2an di adakan di dewan2 pameran spt pacifico, arena dll. Pelbagai brgn boleh didapati dgn harga yg berpatutan. Spt di Machida di adakan pada setiap 1 hb kecuali Jan pd 8hb. Jadi walaupun hujan redah jugalah ke Machida bersama kak Zai. Takut bulan depan nak tengok sakura pulak. Jadual yg lain2 ada dlm event finder kat link tokyoko info...

Keluar je stesen memanglah di Jepun ni tak sah kalau sekitar stesen tak ada pusat2 membeli belah. Mcm2 ada sampai kita hairan byknya permintaan ke sampai merata2 tempat penuh dgn kedai2? Semuanya blh hidup ye... inilah agaknya sbb penduduknya ramai yelah tokyo ngan yokohama je dah sama dgn satu malaysia.




Di sebabkan hujan jadi taklah berapa ramai sgt org menjual kalau tidak penuh sampai nak jln pun susah. Byk pokok2 ume di sekitar jinja ni tapi tak dpt nak ambik gambar sbb hujan. Penjual pun kena pakai khemah2 takut brgn basah.

Image hosting by Photobucket

0 Comments:

Post a Comment

<< Home