Saje-saje

Saturday, March 25, 2006

Gembira sgt...

Sebenarnya dah 2 hari terima kiriman org okinawa tp tak sempat nak berkongsi kegembiraan ini. Lambat tulis je tp dah bagi2 dah, punyalah semua suka sgt dan berterima kasih pada kak lela. Maklumlah daun baru bau pun tgh kuat lg yg ada stok dlm peti sejuk dah tak bau lg kata kak ina. Yuzu pulak tanya daun apa ni kak su. Hailah jepun sorang ni rupanya tak pernah guna daun kari tp bila dah terangkan barulah ooo... saya memang tengah nak masak kari ikan ni jadi boleh bubuhlah ye? Ya yuzu gunalah baru lebih sedap. Kak ida pula nak sgt berterima kasih dgn kak lela dan dah lama nak bercakap dgn akak tapi entahlah segan ke apa ke tak taulah... June pula kita bagi barang org kat dia, anak kita pulak dapat aiskrim dgn yogurt. Anakku... kalau dgn mama jgn harap nak makan aiskrim tgh musim org demam ni kang percutian kita kat nagasaki nanti akan sama macam kat osaka dulu. Anyway terima kasih byk june. Nurul pula bolehlah nak guna untuk tetamu yg nak datang nanti ye... Buat kak zai tak dapat beri sekarang sbb kak zai kan tgh bercuti di korea.

Buat kakak di okinawa terima kasih daun keladi, kalau ada nak lagi.... hihihi.... kalau akak nak apa2 yg saya boleh tolong, saya akan cuba dapatkan utk akak.... Tapi saya tak dapat nak masak kari kepala ikan utk dimakan bersama2 sbb saya tak berapa sihat dan minggu depan mungkin dah nak bercuti ke nagasaki kg lama hubby dan selepas itu sekolah dah dibuka dan saya pasti jiran2 saya masing2 akan sibuk dan tak dapat untuk memenuhi jika saya mengundang mereka kelak.

arus menongkah
mentari balik awan
angin hilanglah...

3 Comments:

  • At 5:11 PM, Blogger JUZ ME said…

    Kak Sue..thks for the delivery of the daun "daun kari". Anyway..enjoy n take care kat Nagasaki nanti...

     
  • At 10:47 PM, Blogger Leyla Shuri said…

    Masak kari ikan sardine dlm tin pun kick, buat kuah kacang dal...yum, yum.

     
  • At 9:20 PM, Blogger meksu said…

    tak pernah cuba tu tp mcm menarik ye.... tq kak lela.

     

Post a Comment

<< Home