Saje-saje

Monday, March 06, 2006

saje-saje

Kadang2 tertanya2 sendiri kenapa bila saya ada masa terluang maka saya seboleh2 nak menulis sesuatu di sini.... sebenarnya tak ada apa yg istimewanya blog saya kerana saya seorang yg sederhana dan ringkas tapi mungkin sbb saya suka menulis , bercerita apa yg ada di minda ini dan mengabadikan kenangan2 perjalanan dan kehidupan di perantauan. Sekarang baru saya sedar selain dari membaca saya suka menulis...
Yokohama....Inilah tempat pertama saya hidup sendiri tanpa bergantung dgn ibubapa saya(masa belajar dulu lainlah itupun cuti semester mesti balik w/pun kawan2 ambik kesempatan berjalan tgk tmpt org) sebenarnya walaupun dah mempunyai dua anak tapi saya sangat manja dgn ibubapa saya malah semasa di kl ibu saya sentiasa membimbing saya untuk melakukan segala2nya. Tambahan pula ada bantuan pembantu rumah jadi hidup taklah susah sangat tapi bila kena belajar hidup sendiri di sini rasa seperti..... mak tolong...
Walaubagaimana pun saya survive dan saya rasa sebenarnya bagus juga kena duduk jauh2 ni baru belajar bagaimana nak menghadapi segala2nya. Sebelum ni sentiasa take things for granted (kenapalah saya tak dapat menggunakan bm sepenuhnya sebaliknya menyumbang kepada bahasa rojak????) Banyak pengetahuan dan pengalaman yg di kutip membantu mematangkan hidup ini dan tak lupa bantuan rakan2 samada depan mata atau di alam siber...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home