Saje-saje

Saturday, August 05, 2006

testing kamera lama

Posted by Picasa


Setelah hubby pinjam kamera kita bawa pergi Hiroshima sekali, jadi kenalah cari balik kamera lama dan cuba guna balik... alhamdullillah dapat berfungsi spt biasa lagi jadi nanti boleh bawa ambik gambar kat rumah Yuzu yg ajak kita makan sbb tahu kita tgh sibuk nak berkemas.... syukur pada tuhan dgn limpah kurnia Nya.... dah cakap dgn dia tak payah sbb kesian kat dia ngan anak kecik tp dia kata tak kisahlah bila2 masa dan byk2 kali pun tak apa.... moga tuhan terus merahmatinya... Jadilah terus muslimah sejati... bukan kita kisah pasal makan tu tapi budi bahasa dia, tutur kata dia tak pernah nak menyakiti hati org... nak minta tolong pun senang... maklumlah dia jepun jadi senang nak cakap bg pihak kita atau translatekan sesuatu... dan sudah pasti pertolongan dia tu tak adalah kita abaikan sbb dia tau kita pun anytime minta tolong tak kisah punya... masa anak sama sekolah kita pun ada menghantar mengambil anak dia sekali dgn anak kita, yg kecik tu pun pernah kita jaga bila mak dia nak kemana tapi bila dia dah kenal mak dia, dia tak mahu tinggal lagi... bertukar2 juadah tu biasalah dan kadang kalau lama tak jumpa kat taman dia telefonlah ajak keluar... bukan kita tak tau dia boleh pergi sendiri sbb dia mmg cekap driving ni tapi saja nak silatulrahim tu berapat... tu yg saya hormati dia dan sanjungi sebagai jiran dan sahabat....

Saya pun jauh dari sempurna tapi bila org baik dgn kita maka kita pun baik kat org tp kalau org kurang ajar dgn kita ingat saya nak heran ke.... saya tak pernah peduli org nak cerita sampai naik ke langit tujuh sekalipun tapi bila bercakap kurang ajar siap perli2 dgn saya macam kita tak pernah berbudi dgn dia... maka eloklah saya jauhkan diri... tapi bila kita diam lagi nak ajak2 kita... itu yg saya tak sanggup... bkn apa kalau cakap direct dikata nak memutus silatulrahim tapi bila tak cakap aduss... kena jadi hipokrit.. kena berlaga2 pipi lagi jiwa saya sakit sbb saya bukan org yg begitu.... saya tak cakap semualah tapi pengalaman saya, org kita ni bila menanya kita, kita jawab tak tau lagi nak korek2 nak suruh kita bg jawapan yg dia nak dgr sbb dia dah dgr dulu dah tapi mesti nak pancingkan.... saya kalau tak tau mesti cakap tak tau lah... kadang benda belum pasti nak cakap nanti tak jadi atau pun keputusan pun belum dibuat lagi .... elok senang macam ct... biarlah rahsia....

alamak terkeluar topiklah... sebenarnya sekrg ni saya tgh habiskan buku yg Iman pinjamkan pada saya The Religion of Islam a standard book 1 & 2... pengarang dari mesir Dr Ahmed A. galwash... buku ni kecik je dan simple english maklumlah org blur......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home