Saje-saje

Tuesday, April 11, 2006

Maulidur Rasul

Selamat menyambut Maulidur Rasul 1427

Maulidur Rasul

12 Rabiul Awal bulan ketiga dlm kalendar Hijrah hari keputeraan Nabi Muhammad s.a.w. nabi terakhir yg diutuskan Allah.
Byk kelebihan dan keistimewaan yg dikurniakan oleh Allah kepada mereka yg dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.

Hadis ada mengatakan brgsiapa antara org islam yg dibacakan di dlm rumahnya Maulid rasul s.a.w , nescaya Allah akan menghilangkan dan menjauhkan kemarau dan kecelakaan, bala, penderitaan, kebencian, hasad, kejahatan dan kecurian terhadap ahli2 rumah itu dan apabila dia mati , Allah akan memudahkan dia menjawab akan soalan2 Mungkar dan Nangkir dan dia akan mendapat tempat bersama orang2 yg benar di sisi Tuhan yg maha kuasa lg maha besar kerajaanNya.
Tiada sebuah rumah atau masjid atau tempat2 yg dibaca di dlmnya akan Maulid Nabi s.a.w melainkan malaikat2 melindungi ahli2 tempat itu dan Allah akan melimpahkan rahmatNya kepada mereka dan malaikat2 yg berpangkat besar seperti Jibrail, Mikail, Israfil mendoakan kebaikan bg orang2 yg menganjurkan dan menyebabkan adanya majlis Maulidur nabi s.a.w itu.

petikan terdapat dlm emel yg hubby beri semoga memberi peringatan kpd diriku disamping dgn resolusi baru supaya aku sentiasa bermuhasabah dan lbh positif, insyaallah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home