Saje-saje

Tuesday, May 02, 2006

Lagi...

"... u buat apa hari ni?"

"takde apa2... i dok rumah je hari ni... i tak mau pergi mana2...."

Itulah perbualan pagi tapi saya pasti bila sidia telefon dari pagi sampai tgh mesti tak ada orang angkat. Sebenarnya saya nak pergi hantar baju dobi tapi kedai buka pukul 9 pg jadi lepas hantar anak sekolah saya singgah rumah kawan bertanya khabar sbb saya sedar kadang2 dlm kesibukan saya tak sempat bertanya perihal kawan2 baik. Memang benar kawan saya kata selepas kali terakhir saya jumpa dia, saya senyap terus... dia telefon pun tak dapat. Saya kena minta maaf byk2 kerana dia tak sihat pun saya tak sedar, teruk sungguh saya ni... apa nak buat kekadang dlm kesibukan kita alpa. Apapun saya gembira dia dapat bercerita meluahkan masalahnya walaupun saya tak dapat membantu tapi sekurang2nya dia berasa lega bila dapat bercerita. Hidup di bumi asing ini memang betul mencabar terutama jika masih dalam proses menyesuaikan diri tambah jika pernah tinggal di malaysia sebagai expatriate lagilah rasa seperti meninggalkan kesenangan hidup. Dia kata semua kawan2 warga asing yg pernah tinggal di malaysia tak mahu meninggalkan negara kita. Banggalah sekejap tapi katanya sayang ekonomi di kuasai oleh bukan islam. Yg ni tak dapatlah saya nak kata apa.

Selepas hantar baju ke dobi saya teringin nak jengok Saty sebab dah lama tak pergi tapi akhirnya saya memborong di situ terutama sekarang ni semua pun 'spring season' jadi semua cantik dan semuanya saya berkenan. Inilah kelemahan diri yg tak dapat nak elak maka saya minta maaf jelah kat hubby sbb keluar tak bagi tau, tapi dia pun sedia maklum saya dari dulu lagi dah minta kebenaran utk pergi kemana2 saya suka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home