Saje-saje

Thursday, August 17, 2006

Tersentuh....

Saya baru menerima panggilan telefon dari hubby yg mengatakan dia rindu saya. Saya tak percaya sbb selalu kalau dia call mesti ada benda ptg nak bagi tau macam tak balik dinner ke atau nak tanya sesuatu benda yg ptg contohnya nak suruh saya buat keputusan bila saya ada di rumah jika ada org nak periksa sesuatu.... jadi mestilah saya pelik bila dia kata " i call u coz i miss u...." saya terus tanya "ye... apa benda lagi nak bagi tau...." dia terus2 pertahankan yg dia call sbb saya dan dia teringatkan saya apabila terbaca kembali kad2 dan gambar2 yg saya hantar masa dia di sini keseorangan dulu.

Pelik sungguh sbb saya juga tgh terbaca kad2 yg dia hantar pada saya dulu semasa tgh mengemas2 ni.... baru je saya terfikir dia tidak lagi spt dulu yg sentiasa mengingatkan saya betapa dia mencintai saya.... sekrg bukan tak cinta tapi sbb dia terlalu sibuk jadi kalau dia nak bercakap dan bercerita2 masa tgh makan tu dah kira nasib baik dah.... jadi sebagai isteri yg taat setia ni saya memahami dan tidak akan membebankan dia dgn mengganggu dia di rumah atau di pejabat dgn cerita2 saya.

Apa2 saya nak buat atau nak keluar saya dah minta izin masa diawal2 perkahwinan utk sepanjang hidup ini dan skrg cuma bila saya ada plan saya bagitau awal2 sebelum dia pergi kerja tapi kalau saya tak plan saya bagitau dia bila dia dah balik dan kadangkala saya buat je keputusan sendiri kalau rasa2 dia tak marah. Tapi kalau rasa2 dia akan marah je saya menunggu keputusan dari dia. Tapi kalau dia dah sound awal tu maka saya akan cuba mematuhinya.... Biasanya apa2 berkenaan diri saya dia akan memberi sepenuh kebebasan tapi kalau melibatkan keluarga maka dia akan membuat keputusan sendiri jadi saya senang lagi tak payah fikir2 biar dia je yg fikir utk saya.

Walau apapun saya pastikan tanggungjawab saya tak saya abaikan, bila dia balik saya ada dirumah dgn air yg terhidang sementara menunggu makanan terhidang serta rumah yg sedap mata memandang jelah.... kalau nak lebih2 tu maka keluarlah pelbagai alasan saya.... Tapi saya tau sbb saya mmg dah biasa buat semua benda sendiri termasuk menguruskan anak2 jadi dia tak akan komplen lagi...... dia tau semua siap termasuk persiapan saya nak balik ni..... saya pun tak kisah.... blog ni pun bukan dia tau pun.....hihihi...

Tu sbb bila dah rutin tak kisah apa dia nak buat dan saya pun tak mencari dia sbb saje2 jadi bila sesekali begitu wah.... tersentuh juga rupanya hati ini...


Hati saya juga tersentuh bila org buat baik pada saya.... tak mampu saya nak membalas budi baik org pada saya hanya tuhan sahaja mampu membalasnya....

Penghargaan utk org jauh yg bersusah payah menghantar brg utk saya... ini dah kali kedua ni sedangkan saya tak berbuat apapun utk dia.... patutlah org jatuh cinta padanya.... saya sungguh rasa terharu..... padahal siapalah saya berbanding dirinya yg serba dikenali itu.... terima kasih tidak terhingga dari saya.... balik mesti jumpa saya ya.....

Juga macam mak kawan anak saya yg offerkan diri menjaga anak2 saya semasa tgh sibuk mengemas pada hari selasa lalu serta semalam kak zai yg mengajak anak2 saya bermain bersama Ika dirumahnya serta siap dgn makan2 utk mereka dan juga Yuzu yg membuat coffee morning utk kami berkumpul ramai2 semalam sbb senanglah saya nak berjumpa dan meminta maaf pada semua. Juga Nurul yg membawa roti panas2 pagi ni takut saya tak sempat nak masak.... Terima kasih semua sbb kalau nak nama satu2 tak habis list saya ni...

Bersyukur pada tuhan sbb saya cuma minta dipermudahkan kehidupan saya disini dan alhamdullillah sepanjang saya disini tak adalah benda yg tak sepatutnya berlaku pada saya.... Syukur pada Mu ya Allah....

1 Comments:

  • At 11:36 PM, Blogger lynn said…

    akak selamat jalan... baik2 dlm perjalanan nanti... jumpa lagi...

     

Post a Comment

<< Home